•  
    Kies zelf je leverdag
  •  
    Bel (0172) 577 147.
  •  
    Gratis verzenden in NL v.a. € 70,-
  •  
    Achteraf betalen (Klarna)

Veelgestelde vragen

We proberen alles zo duidelijk mogelijk voor u op de website te krijgen, maar soms is het makkelijk om de meest voorkomende vragen in een handig overzicht te zetten. Hieronder kunt u de meest gestelde vragen vinden. Mocht uw vraag er toch niet tussen zitten kunt u deze natuurlijk altijd mailen naar info@beefensteak.nl

ONZE PRODUCTEN

Waar komt jullie vlees vandaan?

Beef & Steak is dé online slager met het breedste assortiment vlees vanuit alle uithoeken van de wereld. We kiezen alleen voor het allerbeste vlees, met de beste smaak.  Daarbij kijken we kritisch naar de duurzaamheid en het dierenwelzijn. Plofkip komt er bij ons niet in, varkensvlees van het Livar varken is veel mooier en diervriendelijker dan 'standaard' varkensvlees en van onnodige conserveringsmiddelen en e-nummers houden we niet. Puur natuur met echte oersmaak, dat is waar we naar streven. 
Livar, Dubbeldoel rund, Gildehoen, Texels lamsvlees, Bommelse Blonde d'Aquitaine, Dry aged beef,  het komt allemaal uit Nederland. Daarnaast halen we het beste Iberico varkensvlees uit Spanje, Hereford en Angus rundvlees uit Uruguay en de Schotse Aberdeen Angus halen we uit Schotland.

Wat zijn de beste bereidingstemperaturen voor vlees?

Als je vlees bereidt in oven of op de barbecue heb je te maken met een bereidingstemperatuur en een kerntemperatuur van het vlees. De bereidingstemperatuur is de temperatuur van je oven of bbq, de kerntemperatuur meet je met een kernthermometer waarvan het puntje in de kern van het vlees zit. De ideale temperatuur verschilt per soort vlees. Lees hier meer: Bereidingstemperaturen

Waar vind ik informatie over de voedingswaarden?

In de voedingswaardetabel vind je alle informatie gerangschikt per productsoort. Vind hier de voedingswaren van onze producten: Voedingswaarden

Ik ben allergisch of heb gasten met een allergie. Kan ik jullie producten eten?

Bij elk product op de website worden alle ingrediënten vermeld. Je kunt dus zelf goed zien of het ingrediënten bevat waar je allergisch voor bent.

BESTELLEN EN BETALEN

Hoe vind ik het product van mijn keuze?

We bieden via onze website meer dan 750 kwaliteitsproducten aan die je direct kunt bestellen. Kies een categorie uit het menu of zoek je favoriete product via onze zoekfunctie. Weet je nog niet goed wat je wilt? Geen probleem! Wij helpen je kiezen en geven op basis van jouw voorkeuren aan welk stuk vlees of welke saus of rub het beste bij je past of bij het gerecht dat je wilt klaarmaken. De handige recepten en bijbehorende video’s op de website zorgen ervoor dat je zonder enige moeite een geweldig gerecht kunt gaan klaarmaken.

Hoe kan ik bestellen?

Heb je gevonden wat je zocht? Voeg het dan eenvoudig toe aan je winkelmand met een klik op de bestelbutton. Winkel vervolgens nog even verder om je bestelling compleet te maken met bijvoorbeeld een bijpassende saus of rub.
Vanuit je winkelmand ga je naar de volgende stap. We hebben een aantal gegevens van je nodig om de bestelling af te kunnen ronden, zoals het bezorg- en factuuradres en je wensen met betrekking tot de levering en betaling. Je kunt hier ook meteen een account aanmaken. Hoeft niet, maar is wel heel handig voor een toekomstige bestelling, zodat je dan niet meer al je gegevens hoeft in te vullen.

Heb je alles goed ingevuld en wil je doorgaan met je bestelling? Klik dan op de button ‘plaats je bestelling’, dan gaan we vervolgens voor je aan de slag! Je ontvangt direct een e-mail ter bevestiging met daarin alle belangrijke gegevens.
Vind je het prettig om iemand te spreken om je te helpen bij het maken van een keuze uit het assortiment of bij het berstellen? Bel ons dan gerust op nummer 0172-577147. Iedere werkdag zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 9.00- en 17.30 uur.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, is mijn bestelling wel verwerkt?

De bevestigingsmail sturen we direct na afronden van de bestelling naar het door jou ingevulde e-mailadres. Heb je geen bericht van ons ontvangen? Dat is vervelend. Controleer goed of je het correcte e-mailadres hebt ingevuld bij je bestelling (let ook op typfouten!) en controleer of de mail niet in de spam terecht is gekomen. Dan nog niet gevonden? Mail of bel ons dan even, dan zoeken we het uit!

Je kunt voorkomen dat toekomstige mails van Beef&Steak in je spambox terechtkomen door Beef&Steak in je mailprogramma te markeren als veilige afzender. Bekijk de instellingen van je mailprogramma om te zien hoe je dat doet.

Ik heb al een bestelling gedaan en ik wil toch graag nog wat bijbestellen. Hoe kan ik dit regelen?

Dat kan uiteraard! Het eenvoudigste is om een nieuwe bestelling via de site te plaatsen en te kiezen voor de optie’ Afhalen bij Beef&Steak’ . Vermeld dan in het opmerkingenveld bij welke bestelling (ordernummer) deze artikelen moeten worden toegevoegd. We raden je aan om ons ook nog even te bellen, zodat we zeker weten dat het goed gaat.

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Een digitale cadeaubon van Beef&Steak is het perfecte cadeau voor iedere vleesliefhebber en barbecueër. Je kunt de cadeaubon gebruiken voor het hele assortiment. Wil je een workshop cadeau geven? Kijk dan bij de workshops en geef een bon cadeau waarbij de ontvanger zelf de datum mag kiezen. Bekijk hier de verschillende cadeaubonnen: Cadeaubonnen

Ik heb last-minute een cadeaubon nodig. Kan dit?

We kunnen binnen enkele minuten een digitale cadeaubon voor je aanmaken en opsturen. Zo sta je nooit met lege handen! We kunnen van iedere cadeaubon in ons assortiment een digitaal exemplaar maken en opsturen per e-mail. Bel of mail er even achteraan zodat wij weten dat je er haast mee hebt. Dit is alleen doordeweeks mogelijk tijdens kantooruren

Kan ik veilig bestellen en betalen via de webshop van Beef&Steak?

Bestellen en betalen via onze website is erg veilig. We zijn gecertificeerd door de stichting Webshop Keurmerk en wij hanteren hun voorwaarden. Meer informatie vindt je hier: Webshop Keurmerk

De online betalingen worden verzorgd door Mollie, een van de meest betrouwbare en veilige betaalpartijen wereldwijd.

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

We gaan zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. Uiteraard hebben we een aantal gegevens van je nodig om de bestelling te kunnen uitvoeren. Als je wilt, sturen we je een e-mail nieuwsbrief, waar je je overigens ook weer eenvoudig voor kunt afmelden. We gebruiken ook cookies op de website, zowel functioneel als analytisch. Meer informatie over privacy en je gegevens vind je in onze privacy policy: Onze Privacy Policy

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt via onze website veilig en snel online betalen met iDeal, Paypal, VISA, Mastercard, American Express zonder extra kosten, achteraf betalen (+ €0,99 ) of je Webshop Giftcard inwisselen. Kies je voor ‘ afhalen in de winkel’  dan kun je ter plekke betalen met pin of contant.

Hoe werkt "Achteraf Betalen" via Klarna?

Als je kiest voor betaling achteraf, dan sturen we je (via onze partner Klarna) direct na verzending van de bestelling, een e-mail met een betaalverzoek. Via de link in de mail kun je dan online betalen met iDeal, Paypal, creditcard of via een bankoverboeking. U betaalt dus direct aan Klarna.

Hoe kan ik betalen via overboeking?

Heb je met ons afgesproken om het bedrag over te maken? Ons rekeningnummer is: IBAN NL 44 RABO 0147 8023 34, tnv Beef&Steak, ovv het ordernummer. Voor klanten in het buitenland:BIC = RABONL2U.

Ik heb een Webshop Giftcard, hoe kan ik deze verzilveren?

Op de website van de Webshop Giftcard kun je je card omzetten naar een kortingscode. Plaats vervolgens je bestelling op de website van Beef&Steak, maar vul nog geen kortingscode in in je winkelmand. Kies de betaaloptie ‘ Webshop Giftcard’ en rond de bestelling af. Je komt dan automatisch terecht op de website van de Webshop Giftcard, waar je je code kunt invoeren en je een eventueel resterend bedrag kunt afrekenen met de betaalmethode van je keuze (bijvoorbeeld iDEAL).

LEVERING EN VERPAKKING

Wanneer heb ik de producten in huis?

Beef&Steak levert bestellingen op dezelfde dag nog bij jou thuis, van maandag tot en met vrijdag. Wil je bijvoorbeeld woensdag je vlees in huis hebben, zorg er dan voor dat de bestelling op diezelfde woensdag voor 11 uur ’s ochtends bij ons binnen is. Je kunt tijdens het bestelproces altijd zelf een gewenst levermoment kiezen. Je kunt tot 2 weken vooruit bestellen. Let op: Bestellingen geplaatst na vrijdag 11:00 uur bezorgen wij vanaf de maandag daarna.

Hoe werkt bezorging aan huis?

Op maandag tot en met vrijdag bezorgen wij op ieder adres in Nederland en België (met uitzondering van de Waddeneilanden en Franstalig België) tussen 17:00 en 22:00 uur. Op de dag van de levering ontvang je van onze bezorger rond 15.00 uur een e-mail met track en trace link waarin deze een specifieker tijdvenster aangeeft. Ben je onverhoopt verhinderd op dat tijdstip, dan kun je ook een bericht voor de bezorger achterlaten, zodat we het pakket bijvoorbeeld bij je buren kunnen afgeven. Ben je niet thuis en heb je geen afleverinstructie doorgegeven dan probeert de bezorger het pakket sowieso af te leveren bij een van je buren. Tip: breng je buren op de hoogte van de eventuele levering, zodat zij er rekening mee kunnen houden dat het een zending met vleesproducten betreft die in de koelkast of vriezer bewaard moeten worden.

Wanneer leveren jullie op de Waddeneilanden en in Franstalig België?

Wij leveren op dit moment één keer per week in Franstalig België. Op dinsdagmiddag dragen wij de pakketten over aan PostNL. Deze pakketten worden dezelfde avond gesorteerd in het sorteercentrum en vervolgens binnen 24 tot 48 uur uitgeleverd.  Bestel je voor dinsdag 12.00 uur, dan wordt de bestelling woensdag/donderdag overdag geleverd.

Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?

Wil je je bestelling liever afhalen in onze winkel in Ter Aar? Geef dit dan aan bij je bestelling. Zodra je bestelling gereed is, sturen we een e-mail. Je kunt je bestelling tijdens openingstijden ophalen. De winkel is geopend op werkdagen van 9.00-17.30 uur en op zaterdag van 9.00-15.00 uur.

Beef&Steak Winkel:
Stobbeweg 15

2461 EX Ter Aar

(Industrieterrein Bovenland)

Worden de producten altijd diepgevroren geleverd?

Ja, de vleesproducten worden altijd diepgevroren geleverd, om een zo goed mogelijke kwaliteit te kunnen waarborgen. Tip: laat je vlees 1-2 dagen eerder bezorgen, dan kun je het nog op tijd laten ontdooien. Als je je bestelling bij ons afhaalt, kunnen we het vlees eventueel langzaam voor je laten ontdooien in onze speciale 0-graden cel . Wil je dit graag, geef het dan aan bij je bestelling in het opmerkingenveld.

Hoe kan ik het vlees het beste bewaren?

Heb je je producten ontvangen, plaats ze dan direct in de vriezer. Op de labels zie je de houdbaarheidsdatum van elk product. De meeste van de vleesproducten zijn minimaal 3 maanden houdbaar bij -18 graden Celsius. Wij raden aan om het vlees 1 a 2 dagen voor consumptie uit de vriezer te halen en in de koelkast te plaatsen. Na ontdooien zijn de producten beperkt houdbaar en we raden af om opnieuw in te vriezen.

Hoe kan ik het vlees versneld ontdooien en hoe doe ik dat?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je bent vergeten om het vlees op tijd te ontdooien. Je kunt het dan versneld ontdooien door het vlees, met verpakking en al, onder de koude kraan te houden. Let wel op dat de verpakking nog goed vacuüm is! Als dit niet meer vacuum is, komt er water bij het vlees en zal het vlees flink in kwaliteit achteruit gaan.

Kan ik reeds ontdooid vlees weer invriezen?

Zodra vlees of vis is ontdooid, raden wij aan om dit binnen 5 dagen te consumeren. Opnieuw invriezen is niet mogelijk als een product helemaal ontdooid is en boven de 7 graden (bij kip 4 graden) Celsius is geweest.

De vacuümverpakking is niet meer intact, wat kan ik doen?

Voor verzending controleren we goed of de verpakking goed vacuüm is. Tijdens het transport kunnen echter scherpe randen van het ijs ontstaan die de verpakking kunnen beschadigen. Dit is helaas niet te voorkomen. De lekgeraakte verpakking zal niet ten koste gaan van de kwaliteit van het product, 
we raden je aan om het vlees in huishoudfolie in te pakken als je het nog voor langere tijd wilt bewaren. Let op: bij het ontdooien kunnen er vleessappen uit de verpakking lopen.

Gebruiken jullie duurzame verpakkingen?

Wij vinden het heel belangrijk om zo duurzaam mogelijk te verpakken, zodat het milieu zo min mogelijk wordt belast. Om die reden gebruiken we geen piepschuim (EPS) of andere milieuvervuilende verpakkingen. De gebruikte verpakkingen zijn volledig recyclebaar, afbreekbaar en/of herbruikbaar.

Wat kan ik doen met de gebruikte verpakkingen?

De Beef&Steak koeltas waar je bestelling in is verpakt, ziet er leuk uit en kun je altijd weer hergebruiken. Doe er bijvoorbeeld je (gekoelde) boodschappen mee, of neem ‘m mee voor een dagje naar het strand. Je kunt de tas ook bewaren en op een later moment bij ons inleveren in onze winkel in Ter Aar.

In de koeltas zitten diepgevroren gelpacks die ervoor zorgen dat de vleesproducten goed op temperatuur blijven. Deze gelpacks zijn 100% natuurlijk en milieuvriendelijk! Je kunt de gelpacks goed hergebruiken om van alles gekoeld te bewaren. Handig bij het boodschappen doen, of voor het koelen van bijvoorbeeld dranken bij een dagje uit! Wil je ze niet hergebruiken, dan kun je de gelpacks openknippen en de inhoud via de gootsteen afvoeren. Zorg wel dat de gelpacks goed op kamertemperatuur zijn, dan gaat dit gemakkelijker. De verpakking kan gewoon bij het restafval.

De koeltas met gelpacks moeten natuurlijk geïsoleerd vervoerd worden. Wij verpakken deze koeltas in een gerecyclede kartonnen doos met zogenaamde ‘isolatiematten’ rondom de koeltas. De isolatiematten zijn ook gemaakt van 100% gerecyled papier. Beide verpakkingen kun je meegeven met de inzameling van oud papier.

Wat zijn de verzendkosten?

Nederland

Je betaalt geen verzendkosten bij een bestelling vanaf €70,- bij verzending in Nederland. Heb je een kleinere bestelling, dan zijn de verzendkosten €5,95 (of €9,95 bij bestellingen onder €35,-) .

België

Voor bestelling naar België rekenen wij standaard €9,95 tot €12,95 verzendkosten. Bestellingen boven de € 150,- zijn vrij van verzendkosten.

Waarom zijn jullie verzendkosten hoger dan bijvoorbeeld bij bol.com?

Het versturen van bederfelijke waar is een ingewikkeld proces. Het is namelijk zeer belangrijk dat de producten onder bepaalde omstandigheden vervoerd worden en op de juiste temperatuur worden afgeleverd. Om die reden zijn de kosten die hiervoor gemaakt worden ook hoger dan bij het verzenden van een boek. Wij proberen deze kosten natuurlijk wel zo laag mogelijk te houden.

RETOUREN EN ANNULERING

Kan ik de bestelling annuleren en/of de producten retourneren?

De meeste van onze producten (vlees en vis) vallen onder de categorie ‘ bederfelijke waar’. Het is helaas niet mogelijk om deze producten te retourneren. Niet bederfelijke producten, zoals sauzen, rubs, boeken, etc. kunnen wel geretourneerd worden, binnen 14 dagen. Wil je iets terugsturen? Meld dat dan bij ons zodat wij je kunnen voorzien van retourinstructies. Na ontvangst van de producten (in originele staat en verpakking), betalen we het volledige aankoopbedrag retour.

BBQ WORKSHOPS

Geven jullie ook barbecue workshops?

Jazeker! Je kunt bij Beef&Steak verschillende workshops volgen, bijvoorbeeld met je familie en vrienden of met je bedrijf. Er is voor iedereen een workshop, van beginner tot gevorderde. `De workshops worden gegeven op onze workshoplocatie in Ter Aar. Meer weten over de mogelijkheden: Beef&Steak Workshops

Waar is de workshoplocatie?

Alle workshops vinden plaats op onze workshop locatie aan de Westkanaalweg 68 in Ter Aar. (Parkeren kunt u aan het einde van de oprit, achter de overkapping)

Waar kan ik mij melden als ik een privé-workshop wil organiseren?

Leuk dat je interesse hebt voor een workshop! Je kunt informatie ontvangen door een mail te sturen naar info@beefensteak.nl met de gewenste workshop, groepsgrootte, gewenste datum en eventuele alternatieve data. We sturen je dan zo snel mogelijk een passende offerte.

Ik heb een workshop geboekt, maar ik wil deze annuleren. Kan dat?

Er kunnen natuurlijk altijd redenen zijn om een workshop te annuleren. Wij hebben voor onze workshops veel voorbereiding nodig en moeten producten inkopen. Daarom is annulering alleen mogelijk tot 4 dagen voor aanvang van de workshop. Wil je annuleren, neem dan dus tijdig contact met ons op.

Wat is Beef&Steak?

De beste ervaring voor de vleesliefhebber, dat is waar we naar streven sinds onze oprichting in 2008. Als liefhebbers begonnen we met onze online slagerij en bezorging aan huis zodat iedere particulier toegang heeft tot het mooiste vlees en bijzondere stukken. We brengen vlees met echte smaak, waaronder onbekende stukken en we willen Nederland kennis te laten maken met nieuwe smaken en ervaringen. Lees hier meer over ons bedrijf: Over Ons

Hebben jullie een winkel?

Je bent van harte welkom in onze winkel in Ter Aar.

Het adres is:

Stobbeweg 15

2461 EX
Ter Aar

Wat zijn de openingstijden van Beef&Steak?

De winkel is geopend op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur en op zaterdag van 09:00 tot 15:00 uur.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Heb je een vraag? We helpen je graag! Je kunt ons bereiken via e-mail of telefoon of kom langs in de winkel: Contact

Wat zijn de openingstijden van de shop-in-shops van Beef&Steak?

Tuincentrum Osdorp, Amsterdam

Osdorperweg 247

Amsterdam-Osdorp

Maandag tot en met zaterdag: 09:30 - 18:00

Zondag: 12:00 - 17:00